Anoda aluminiowa ALU25C, VETUS
Opis
Zabezpieczenie przy pomocy anod stanowi „obowiązek” dla wszystkich metalowych części pod wodą. Dlatego anody wymagane są dla każdego rodzaju kadłubów drewnianych, z włókna szklanego i aluminiowych. Materiał anod cynkowych V-Quipment spełnia specyfikacje najwyższej możliwej normy, U.S. mil.-A-18001 K. Anody, które nie spełniają tych specyfikacji mają niewielkie działanie lub nie mają go wcale. Anody aluminiowe V-Quipment składają się ze stopu aluminium-indu-cynku Mil-A-24779 (SH). Wszystkie anody V-Quipment są opływowe i mocowane za pomocą gwintowanych kołków, które można spawać do stalowego kadłuba lub śrub wkręcanych przez kadłub, w przypadku łodzi z włókna szklanego lub drewnianych. Śruby i kołki gwintowane , dostarczane są oddzielnie. Dla jednostek, które większość czasu pływają na wodach śródlądowych (słodkich), zalecane są anody aluminiowe, ponieważ aluminium daje większą różnicę potencjałów z innymi metalami niż cynk. Jest to bardzo ważne, gdyż woda słodka posiada większą rezystancję elektryczną niż woda słona. Przy żeglowaniu po wodach słonych lub słonawych, zaleca się użycie anod cynkowych. Anody aluminiowe funkcjonują również dobrze w wodzie słonej, lecz zużywają się dużo szybciej. Nie jest wskazane użycie anod magnezowych, gdyż różnica potencjałów z innymi metalami jest zbyt duża, co mogłoby spowodować uszkodzenie malowania kadłuba, zwłaszcza podczas żeglowania na wodach słonych lub słonawych.
Wszystkie anody V-Quipment posiadają warstwę farby zabezpieczającej po stronie mocowania, w celu ochrony malowania łodzi.
Wymaga się corocznej inspekcja anod, należy je wymieniać przy 50% zużyciu.
TYP | OPIS | KSZTAŁT | Chroni M2 Odpowiednia farba/ uszkodzona farba/ niemalowana |
Długość mm | Szerokość mm | Wysokość mm | Ciężar kg |
ALU25C | Anoda kadłuba, aluminium, MIL-A-24779 (sh) | Prostokątna | 24 / 12 / 6,5 | 250 | 75 | 30 | 1,1 |